Noutati Eichholtz – definitia luxului in interioare

Eichholtz (17)

Cand vine vorba de decoruri din filme ce iti raman in minte o viata si pe care incerci sa le reproduci in propria (sau noua) ta casa, primul pe care multi (sau mai bine zis multe doamne, mai putin domnii) il vor mentiona este superba casa a personajului jucat de Diane Keaton in Something’s Gotta Give. Daca nu stiti despre ce vorbesc, vedeti filmul, este reusit nu doar din punct de vedere estetic! 😉 Fara pic de kitsch, decorul casei din Hamptons reuseste sa imbine elemente clasice, coloniale si shabby-chic, cu o doza suficienta de lux, evitand orice exagerari, cum prea des am vazut in ceea ce se vor a fi interioarele “clasice” sau “baroce” pe care le intalnesc in viata reala.

Eichholtz (8)

Eichholtz (2)

Eichholtz (7)

Ceea ce vedem, pe ecran sau in jurul nostru, ne influenteaza concret gusturile si deciziile privind decorarea spatiului pe care il locuim, asa ca trebuie sa fim extrem de selectivi in alegerea surselor de inspiratie. Expozitiile si targurile de amenajari din Romania nu doar ca nu se pot compara cu cele din Milano sau Paris, unde din pacate nu poate ajunge oricine, dar de multe ori promoveaza colectii care ar face sa roseasca de rusine orice designer decent. Avem produsele ieftine, via China, copii nereusite ale unor obiecte de valoare, iar pentru publicul “de lux” avem in extrema opusa, obiecte cat mai kitsch, al caror pret exorbitant trebuie justificat cumva – de obicei prin acoperirea lor cu cristale Swarowski (va imaginati cat de comoda este o canapea “batuta in diamante”?) sau poleiala in nuante aurii. De ce? Pentru ca publicul needucat nu va sti sa aprecieze o canapea cu un design simplu, dar un pret ridicat, nepunandu-si problema calitatii; pentru ca doar aparentele conteaza!

Eichholtz (10)

Trecand dincolo de problemele si prejudecatile pietei romanesti, avem o resursa excelenta de educare: internetul. Acolo unde nu putem ajunge fizic, o putem face cu un click. Vad ca usor usor incepem sa ne preocupam de tendintele in amenajari lansate la Milano Design Week sau Maison et Objet, Paris. Este incomparabil ce putem vedea acolo cu ce intalneste in mod curent consumatorul roman. Macar pentru inspiratie, daca nu si pentru calitate, merita sa aruncam o privire atenta acestor evenimente.

Eichholtz (11)

La Maison et Objet, in 2013, Eichholtz a fost cel mai mare participant, cu un stand de 1000 de mp! O mie de metri patrati de inspiratie, mai exact. Nu are rost sa vorbesc despre traditia marcii in productia de mobilier si decoratiuni sau calitatea produselor, breasla designerilor o cunoaste prea bine, ceea ce vreau sa punctez este ca, daca ar fi sa recomand o sursa de inspiratie pentru a invata ce inseamna un interior decorat cu clasa, ar fi prima mea alegere. Ca sa revin si la legatura cu filmul pe care am facut-o la inceputul articolului, am observat (ce inseamna ochiul antrenat 🙂 ) in multe seriale sau filme corpuri de iluminat, mobilier sau decoratiuni din colectiile Eichholtz. Si absolut niciodata nu mi s-a parut ceva exagerat sau de prost gust. Atunci cand vine vorba de eleganta si lux, calitatea este esentiala, iar designul nu trebuie sa exagereze prin decoratie. Olandezii au invatat bine lectia si o aplica de fiecare data cand lanseaza o gama noua. Luate separat, piesele pot parea sobre, mizand cel mai des pe un registru cromatic retinut, dar atunci cand compun un interior si sunt suprapuse unor finisaje cu personalitate, rezultatul este delicios si putin decadent.

Eichholtz (1)

Eichholtz (12)

Tocmai prin simplitatea lor si siluetele inspirate din diferite curente stilistice specifice anumitor epoci, creatiile Eichholtz se potrivesc in orice spatiu (dovada o am acasa) si atrag atentia prin unicitate si grija pentru detaliu. Manufactura, lucrul cu mesteri locali – unii chiar din Romania – si utilizarea pentru piesele cu patina a lemnului recuperat demonstreaza ca nu cantitatea productiei este importanta.

Eichholtz (9)

Eichholtz (16)

Eichholtz (15)

Milano Design Week 2014 a reprezentat o provocare: ce poti aduce nou intr-o colectie predominant clasica? Eichholtz a raspuns cu o miscare neasteptata: culoare si pattern. Pe langa cateva experimente geometrice care au generat corpuri de iluminat sensibil diferite de cele clasice, apar in premiera pernele decorative si tapiteriile textile in culori puternice sau model chevron.

Avem multe de invatat de la olandezi si daca in arhitectura le recunoastem deja meritele, de ce sa nu ne largim orizonturile si in domeniul amenajarilor interioare?

Eichholtz (13)

Eichholtz (14)

Imagini via: eichholtz.com

Disponibil in Romania aici.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *